Zarządzenie Nr 52/2017 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 8 grudnia 2017 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów
Zarządzenie Nr 52/2017
Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
z dnia 8 grudnia 2017 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji aktywów i pasywów
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2016 r. , poz. 1047 z późn. zm.) art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r.– Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017, poz. 2183 z późn. zm.) oraz § 30 ust. 1 i § 31, ust. 1 Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów w drodze weryfikacji sald przez komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
1) Łucja Hartleb - przewodnicząca
2) Marek Gumienny - członek
3) Lucyna Gąssowska - członek
4) Adriana Wróblewska - członek
5) Ilona Winiarska - członek
§ 2
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2017 r.
§ 3
Inwentaryzacją należy objąć:
1) należności i zobowiązania,
2) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
3) środki trwałe w budowie,
4) rozrachunki publiczno – prawne, z pracownikami, z Urzędem Skarbowym, pozostałe,
5) rozliczenia międzyokresowe,
6) produkty gotowe,
7) fundusze,
8) rozliczenia międzyokresowe przychodów,
9) druki ścisłego zarachowania.
§ 4
- Inwentaryzację aktywów wymienionych w § 3 pkt 1 dotyczących należności, należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
- Inwentaryzację aktywów finansowych wymieniony w § 3 pkt 2 dotyczących środków pieniężnych zgromadzony na rachunku, należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald posiadanych rachunków.
- Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 3-8 należy przeprowadzić w drodze weryfikacji dokumentów poprzez porównanie danych zawartych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów źródłowych.
§ 5
Przeprowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów należy udokumentować w formie protokołu, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Inwentaryzację druków ścisłego zarachowania należy przeprowadzić drogą spisu z natury i udokumentować w formie protokołu stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 7
Zobowiązuję komisję do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji i przestrzegania obowiązujących przepisów o inwentaryzacji,
2) dokonania ostatecznego ustalenia stanu aktywów i pasywów.
§ 8
Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 9
Nadzór nad inwentaryzacją powierzam Kwestorowi.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.