Zarządzenie Nr 9/2018 z dnia 12 lutego 2018 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 7/53/2010/2011 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w sprawie ustalenia polityki rachunkowości w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego...
Zarządzenie Nr 9 /2018
Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
z dnia 12 lutego 2018 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 7/53/2010/2011 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w sprawie ustalenia polityki rachunkowości w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2017 r. poz. 2342 z późn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2012 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej uczelni publicznych (Dz. U. z 2012, poz. 1533), art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2183 z późn. zm.) oraz § 30 ust. 1 i § 31 ust. 1 Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zarządzam, co następuje:
§ 1
Zmienia się Zarządzenie Nr 7/53/2010/2011 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w sprawie ustalenia polityki rachunkowości w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w ten sposób, iż w załączniku nr 1 do Zarządzenia – „Polityka rachunkowości w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 ustęp 11 otrzymuje brzmienie:
„11.Zatwierdzone przez Senat roczne sprawozdanie finansowe wraz opinią biegłego rewidenta i uchwałą Senatu podlega ogłoszeniu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.”;
2) w § 4 punkt 4) otrzymuje brzmienie:
„4) księgi rachunkowe prowadzi się zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób bieżący, rzetelny i sprawdzalny, z uwzględnieniem zasady, że do rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej uczelni za kwoty istotne uznaje się te, które wpływają zniekształcająco na sprawozdanie finansowe i podejmowane na jego podstawie decyzje oraz przekraczają 1 % przychodów netto ze sprzedaży wykazanych w rachunku zysków i strat za rok poprzedni,”;
3) w § 11 ustęp 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Rezerwy na zobowiązania – Uczelnia tworzy rezerwy na świadczenia pracownicze w szczególności z tytułu odpraw emerytalnych, rentowych, nagród jubileuszowych oraz zrealizowanych w roku obrotowym a nie wypłaconych wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe.”;
4) §15 ustęp 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wydatki poniesione w bieżącym okresie sprawozdawczym, a przypadające na przyszłe okresy stanowią stronę Wn konta 640 – Rozliczenia międzyokresowe czynne.
Są to w szczególności prenumeraty czasopism i innych fachowych publikacji, ubezpieczenia majątkowe, licencje.
Koszty dotyczące przyszłych okresów sprawozdawczych są odnoszone na konto 640 w korespondencji z kontami zespołu 1, 2. Następnie uznając konto 640 odpisuje się je w ciężar kont zespołu 4 i 5.
W bilansie rozliczenia te są prezentowane w aktywach jako krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe”;
5) w § 15 dodaje się ustęp 3 w brzmieniu:
„3. Zobowiązania z tytułu dostaw i usług stanowiące koszty grudnia roku obrotowego a zafakturowane w styczniu roku następnego, ujmuje się na koncie rozrachunkowym zespołu 2 na podstawie dokumentu Polecenie księgowania.”;
6) w § 23 skreśla się ustęp 3.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania, z mocą obowiązującą:
1) od 1 stycznia 2017 r. - w zakresie § 1 pkt. 1, 2, 3, 4 i 5,
2) od 1 lipca 2017 r. - w zakresie § 1 pkt. 6.
Wrocław,12 lutego 2018 r.