klauzula informacyjna dla pracowników i osób współpracujących
P.T. PRACOWNICY AKADEMII MUZYCZNEJ IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU I OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE
Uprzejmie informujemy, że od 25 maja 2018r. we wszystkich państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). Na mocy RODO w Polsce wprowadzona została ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r.
W celu dostosowania się do nowego otoczenia prawnego wprowadzamy zmiany Polityki bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (wszystkie dokumenty dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na stronie bip.amuz.wroc.pl
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w związku z zatrudnieniem, w zakresie realizowanych zadań, jest Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławia reprezentowana przez JM Rektora prof. dra hab. Krystiana Kiełba
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest mgr Małgorzata Czartoryska. Ma Pan/Pani prawo kontaktować się z nim w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych wysyłając zapytanie na adres e-mail: iod@amkl.edu.pl
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c) RODO w celu realizacji praw i obowiązków wynikających i związanych ze stosunkiem pracy np.: prowadzenie akt osobowych, medycyna pracy, wynagradzanie, dopełnienie obowiązków podatkowych i zabezpieczenia społecznego, podnoszenia kwalifikacji, ochrony BHP i P.Poż., świadczeń socjalnych, organizacji pracy (listy obecności), zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na terenie Akademii (monitoring wizyjny) oraz w celu realizacji innych świadczeń i zobowiązań: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w zakresie realizacji praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy, a ich nieprzekazanie spowoduje niemożność realizacji zawartej umowy o pracę i związanych z nią obowiązków.
- Dostęp do Pani/Pana danych osobowych –wewnątrz struktury organizacyjnej Akademii -będą mieć wyłącznie upoważnieni przez pracownicy i tylko w niezbędnym zakresie. W pewnych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane przez Administratora odbiorcom poza strukturą Akademii np.: komornikom sądowym, naczelnikom urzędu skarbowego, policji itp., jeżeli mają do tego uprawnienie wynikające z przepisów oprawa powszechnie obowiązującego.
- Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania stosunku pracy oraz przez 10 lat, licząc od dnia końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Podstawa prawna: art. 94 9b) Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Wymienione prawa mogą być ograniczone w sytuacjach, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.