Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

klauzula informacyjna dla pracowników i osób współpracujących

P.T. PRACOWNICY AKADEMII MUZYCZNEJ IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU I OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE

Uprzejmie informujemy, że od 25 maja 2018r. we wszystkich państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych -  RODO). Na mocy RODO w Polsce wprowadzona została ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r.

W celu dostosowania się do nowego otoczenia prawnego wprowadzamy zmiany Polityki bezpieczeństwa w zakresie ochrony danych osobowych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (wszystkie dokumenty dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu na stronie bip.amuz.wroc.pl

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych iw sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO, informuję, że:

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych przetwarzanych w związku z zatrudnieniem, w zakresie realizowanych zadań, jest Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławia reprezentowana przez JM Rektora prof. dra hab. Krystiana Kiełba
  2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest mgr Małgorzata Czartoryska. Ma Pan/Pani prawo kontaktować się z nim w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych wysyłając zapytanie na adres e-mail: iod@amkl.edu.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c) RODO w celu realizacji praw i obowiązków wynikających i związanych ze stosunkiem pracy np.: prowadzenie akt osobowych, medycyna pracy, wynagradzanie, dopełnienie obowiązków podatkowych i zabezpieczenia społecznego, podnoszenia kwalifikacji, ochrony BHP i P.Poż., świadczeń socjalnych, organizacji pracy (listy obecności), zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia na terenie Akademii (monitoring wizyjny) oraz w celu realizacji innych świadczeń i zobowiązań: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
  4. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym w zakresie realizacji praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy, a ich nieprzekazanie spowoduje niemożność realizacji zawartej umowy o pracę i związanych z nią obowiązków.
  5. Dostęp do Pani/Pana danych osobowych –wewnątrz struktury organizacyjnej Akademii -będą mieć wyłącznie upoważnieni przez pracownicy i tylko w niezbędnym zakresie. W pewnych sytuacjach Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane przez Administratora odbiorcom poza strukturą Akademii np.: komornikom sądowym, naczelnikom urzędu skarbowego, policji itp., jeżeli mają do tego uprawnienie wynikające z przepisów oprawa powszechnie obowiązującego.
  6. Pani/Pana dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu.
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania stosunku pracy oraz przez 10 lat, licząc od dnia końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej. Podstawa prawna: art. 94 9b) Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  9. Wymienione prawa mogą być ograniczone w sytuacjach, kiedy Administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych w celu realizacji obowiązku ustawowego.
  10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy RODO.