Zarządzenie Nr 47/2018 z dnia 3 grudnia 2018 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w Bibliotece Głównej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Zarządzenie Nr 47/2018 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 3 grudnia 2018 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w Bibliotece Głównej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (798,92KB)
Załącznik (391,16KB)
ZARZĄDZENIE Nr 47/2018
Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego
we Wrocławiu
z dnia 3 grudnia 2018 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji materiałów bibliotecznych w Bibliotece Głównej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r., poz. 395 z późn. zm.), art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668), Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. Nr 205, poz. 1283) oraz § 30 ust. 1 i § 31 ust. 1 Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji materiałów bibliotecznych Biblioteki Głównej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zwanej dalej „inwentaryzacją”.
§ 2
W celu terminowego i zgodnego z przepisami przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
- Ewa Iwańczyk - przewodniczący,
- Inez Kropidło - członek,
- Krzysztof Głowacz - członek.
§ 3
Materiały biblioteczne należy inwentaryzować w drodze spisu z natury i weryfikacji dokumentów bibliotecznych poprzez przeprowadzenie skontrum zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz.U. Nr 205, poz. 1283).
§ 4
Inwentaryzacja zbiorów bibliotecznych powinna być przeprowadzana w sposób ciągły oraz udokumentowana na kolejno ponumerowanych arkuszach kontrolnych lub ewentualnych wykazach braków względnych i bezwzględnych. Wszystkie materiały biblioteczne muszą być zinwentaryzowane w terminie czterech lat od dnia rozpoczęcia spisu.
§ 5
Skontrum przeprowadza Komisja Skontrowa, której liczbę członków i skład osobowy ustala Dyrektor Biblioteki Głównej, który jako osoba materialnie odpowiedzialna za składniki podlegające inwentaryzacji nie może być członkiem komisji.
§ 6
Dyrektor Biblioteki Głównej ustalając liczbę członków komisji i jej skład osobowy wyłoniony spośród pracowników biblioteki określa również:
- plan skontrum z zastosowaniem obowiązującej częstotliwości jego przeprowadzania,
- określenie zakresu skontrum,
- termin rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia spisu określonego zakresu materiałów,
- dokumenty stanowiące podstawę kontroli zbiorów.
§ 7
Przeprowadzenie inwentaryzacji składników wymienionych w § 1 powinno być udokumentowane protokołem, który wraz kompletną dokumentacją w terminie trzech dni po zakończeniu spisu określonego zakresu materiałów powinien być dostarczony do Kwestury-Działu Finansowo-Księgowego.
§ 8
Zobowiązuję Komisję Inwentaryzacyjną do:
- dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
- sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji w protokole z rozliczenia wyników inwentaryzacji, którego wzór określa załącznik do niniejszego zarządzenia,
- przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Kwestury w terminie trzech dni po zakończeniu spisu,
- przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w wewnętrznych przepisach Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
§ 9
Członków komisji czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 10
Wykonanie zarządzenia powierzam Dyrektorowi Biblioteki Głównej oraz Kwestorowi Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu .
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Załącznik do Zarządzenia Rektora
Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
Nr 47/2018 z dnia 3 grudnia 2018 r.
........................................................
(Nazwa jednostki – pieczęć)
Protokół z rozliczenia wyników inwentaryzacji
Komisja Inwentaryzacyjna w składzie:
1. – przewodniczący
2. – członek
3. – członek
na posiedzeniu w dniu …….. r. dotyczącym ……………………………….. znajdujących się na stanie …………………………………………………………………………………. (Zarządzenie Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu Nr /2018 z dnia grudnia 2018 r), przeprowadzonej w okresie od ………do …………… według stanu na dzień ……………..; w oparciu o wyniki skontrum ………. / arkusze kontrolne nr ………………, dokonała następującego rozliczenia:
a) rodzaj składników majątkowych: ……………………………………,
b) zakres spisu………………………………..,
c) osoba odpowiedzialna materialnie: …………………,
d) rozliczenie: stan na dzień ……………. r.
I. Rozliczenie wyników inwentaryzacji:
1) Ustalony stan ewidencyjny:
……………………………………………………. – wartość ogółem: ……………………zł
2) Ustalony stan wg spisu z natury i weryfikacji dokumentów:
………………………………………………….. – wartość ogółem: ……………………zł
II. Rozliczenie wyników inwentaryzacji przedstawia zestawienie zbiorcze spisów z natury
i wynosi:
1) braki względne – …………………… zł
2) braki bezwzględne – ……………..….… zł
3) nadwyżki - ……………….…... zł
III. Komisja Inwentaryzacyjna po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego
ustala co następuje:
………………………………………………
(podpis przewodniczącego komisji)
1. ..............................................
2. ..............................................
(podpisy członków komisji)
Opinia radcy prawnego:
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
........................................ ...................................
(data) (podpis)
Opinia głównego księgowego:
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
........................................ ...................................
(data) (podpis)