Uchwała nr 21/2020 z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”.
Uchwała nr 21/2020 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”. (401,63KB)
Załącznik do Uchwały nr 21/2020 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”. CZ.1 (33,08MB)
Załącznik do Uchwały nr 21/2020 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”. CZ.2 (35,88MB)
Załącznik do Uchwały nr 21/2020 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”. CZ.3 (19,57MB)
Uchwała nr 21/2020
Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
z dnia 30 czerwca 2020 r.
w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”.
Na podstawie art. 28 ust. 1 pkt.11 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz. 85, z późn. zm.) oraz § 16 pkt. 10 Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, stanowiącego Załącznik do Uchwały nr 34/2019 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 11 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Senat Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się „Program studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia” dla toków studiów rozpoczynających się od roku akademickiego 2020/2021, w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała niniejsza wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wrocław,30 czerwca 2020 r.
Załącznik do Uchwały nr 21/2020 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie ustalenia „Programu studiów na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, studia I stopnia”.
PROGRAM STUDIÓW DLA KIERUNKU
EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUKI MUZYCZNEJ
STUDIA I STOPNIA
Opracowano zgodnie z Ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce; Art. 67, ust. 1-3.
- Podstawowe informacje o kierunku studiów:
Nazwa kierunku studiów |
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Poziom studiów |
Studia pierwszego stopnia |
Profil studiów |
Ogólnoakademicki |
Forma studiów |
Stacjonarne |
Zakresy studiów |
- edukacja muzyczna z prowadzeniem zespołów - dyrygentura chóralna |
Liczba semestrów |
6 semestrów |
Liczba punktów ECTS konieczna do ukończenia studiów |
180 punktów ECTS |
Tytuł zawodowy nadawany absolwentowi |
licencjat |
Język, w jakim odbywa się kształcenie |
polski |
Wiodąca dyscyplina naukowa, do której został przyporządkowany kierunek studiów |
sztuki muzyczne |
- Efekty uczenia się dla kierunku studiów:
Symbol (kierunkowy) |
Kierunkowe efekty uczenia się |
Odniesienie do uniwersalnych charakterystyk poziomów |
Odniesienie do charakterystyk drugiego stopnia uczenia się PRK |
Wiedza: absolwent zna i rozumie |
|||
EM_W01 |
literaturę muzyczną, repertuar związany z wybranym zakresem kształcenia |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W02 |
podstawowe zasady dotyczące realizacji prac artystycznych związanych |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W03 |
zasady dotyczące środków ekspresji pokrewnych dyscyplin artystycznych |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W04 |
podstawowe linie rozwojowe w historii muzyki oraz związaną |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W05 |
piśmiennictwo dotyczące kierunku studiów, zarówno w aspekcie historii danej dziedziny lub dyscypliny, jak też jej obecnej kondycji (dotyczy to także Internetu i e-learningu) |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W06 |
sposoby docierania do niezbędnych informacji (książki, nagrania, materiały nutowe, Internet) na temat tendencji rozwojowych edukacji artystycznej |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W07 |
formy, style muzyczne i związane z nimi tradycje wykonawcze |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W08 |
problematykę związaną z technologiami stosowanymi w muzyce i rozwojem technologicznym związanym z zawodem artysty muzyka (dyrygenta, muzyka kościelnego, animatora kultury, nauczyciela muzyki) |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W09 |
podstawy dotyczące zagadnień marketingowych, finansowych |
P6U_W |
P6S_WG |
EM_W10 |
wzajemne relacje zachodzące pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami studiowanego kierunku |
P6U_W |
P6S_WG |
Umiejętności: absolwent potrafi |
|||
EM_U01 |
tworzyć, realizować i wyrażać własne koncepcje artystyczne |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U02 |
umiejętnie i świadomie wykorzystywać swoją intuicję, emocjonalność |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U03 |
umiejętnie wykonywać reprezentatywny repertuar związany z kierunkiem studiów |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U04 |
wykorzystywać wiedzę dotyczącą podstawowych kryteriów stylistycznych wykonywanych utworów |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U05 |
w podstawowym zakresie interpretować utwory reprezentujące różne style muzyczne |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U06 |
współpracować z innymi muzykami w różnego typu zespołach oraz w ramach innych wspólnych prac i projektów artystycznych |
P6U_U |
P6S_UK |
EM_U07 |
prowadzić różne formacje zespołowe |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU P6S_UK |
EM_U08 |
właściwie odczytać tekst nutowy, zawarte w utworach idee |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U09 |
wykorzystywać warsztat techniczny potrzebny do realizacji własnej koncepcji artystycznej |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U10 |
wykorzystywać dobre nawyki dotyczące techniki i postawy, umożliwiające operowanie ciałem w sposób (z punktu widzenia fizjologii) najbardziej wydajny i bezpieczny |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U11 |
wykazywać umiejętność samodzielnego doskonalenia warsztatu technicznego przez całe życie |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U12 |
przekazywać dzieło muzyczne w pełni – jego materiał dźwiękowy, formę |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U13 |
umiejętnie czytać nuty w stopniu wystarczającym dla biegłego czytania |
P6U_U |
P6S_UW P6S_UU |
EM_U14 |
w zakresie słuchowym biegle rozpoznawać materiał muzyczny, zapamiętywać go i operować nim |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U15 |
swobodnie w formie ustnej i pisemnej wypowiadać się na temat interpretowania, tworzenia i odtwarzania muzyki oraz na temat kwestii dotyczących szeroko pojmowanych tematów ogólnohumanistycznych (także w języku obcym) |
P6U_U |
P6S_UK |
EM_U16 |
stosować formy zachowań związane z występami publicznymi |
P6U_U |
P6S_UK |
EM_U17 |
umiejętnie radzić sobie z sytuacjami stresowymi wynikającymi z występów publicznych |
P6U_U |
P6S_UK |
EM_U18 |
umiejętnie dostosować prezentację artystyczną do specyficznych wymagań publiczności i warunków towarzyszących wykonaniu |
P6U_U |
P6S_UK |
EM_U19 |
w zakresie podstawowym kształtować i tworzyć muzykę w sposób umożliwiający odejście od zapisanego tekstu nutowego |
P6U_U |
P6S_UW
|
EM_U20 |
praktycznie zastosować wiedzę dotyczącą podstawowych koncepcji pedagogicznych, dającą kwalifikacje do nauczania w zakresie swej specjalności na poziomie podstawowym edukacji muzycznej |
P6U_U |
P6S_UW
|
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do |
|||
EM_K01 |
spełniania misji społecznej absolwenta kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
P6U_K |
P6S_KO P6S_KR |
EM_K02 |
samodzielnego podejmowania niezależnych prac, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji |
P6U_K |
P6S_KR |
EM_K03 |
organizacji własnej i zespołowej pracy wykazując się wewnętrzną motywacją |
P6U_K |
P6S_KR |
EM_K04 |
realizowania własnych koncepcji i działań artystycznych opartych na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji |
P6U_K |
P6S_KK |
EM_K05 |
efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania problemów |
P6U_K |
P6S_KK |
EM_K06 |
świadomego kontrolowania swoich emocji i zachowań |
P6U_K |
P6S_KK |
EM_K07 |
przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi prezentacjami |
P6U_K |
P6S_KK |
EM_K08 |
adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas wykonywania pracy zawodowej |
P6U_K |
P6S_KK |
EM_K09 |
samooceny, jak też do budowania konstruktywnej krytyki w obrębie działań muzycznych, artystycznych oraz w obszarze szeroko pojmowanej kultury |
P6U_K |
P6S_KR |
EM_K10 |
refleksji nad własnymi sądami i przemyśleniami na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej |
P6U_K |
P6S_KO P6S_KR |
EM_K11 |
komunikowania się w obrębie własnego środowiska i społeczności |
P6U_K |
P6S_KO P6S_KR |
EM_K12 |
współpracy, integracji i negocjacji podczas realizacji zespołowych zadań projektowych oraz przy pracach organizacyjnych i artystycznych związanych |
P6U_K |
P6S_KO P6S_KR |
EM_K13 |
do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych, jak również własnych działań artystycznych w zorganizowany sposób |
P6U_K |
P6S_KR |
EM_K14 |
świadomej i odpowiedzialnej organizacji i prezentacji własnej działalności artystycznej |
P6U_K |
P6S_KO |
- Opis procesu prowadzącego do uzyskania efektów uczenia się.
Proces prowadzący do uzyskania efektów uczenia się określają plany studiów oraz sylabusy.
- Plany studiów wraz z liczbą punktów ECTS przypisanych do zajęć:
Kierunek: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Zakres: EM + PZ edukacja muzyczna z prowadzeniem zespołów
Tok studiów rozpoczynanych od roku akademickiego 2020/2021
Lp. |
PRZEDMIOT |
ROK I |
ROK II |
ROK III |
|
|
Punkty ECTS za semestr |
Uwagi |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
suma |
forma zajęć |
sposób realizacji |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||
1. |
Emisja głosu |
0,5z |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5ek |
45 |
ć |
i |
|
1 |
|
1 |
|
1 |
|
2. |
Czytanie partytur |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
|
|
30 |
ć |
i |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
3. |
Instrumentacja |
|
|
|
|
1s |
1s |
30 |
ć |
gr |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
4. |
Chór/zespół instrumentalny |
4s |
4s |
4s |
4s |
4s |
4s |
360 |
ć |
zb |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
5. |
Harmonia praktyczna z elementami improwizacji |
1s |
1s |
1s |
1s |
|
|
60 |
ć |
gr |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
6. |
Analiza dzieła muzycznego |
2s |
2s |
|
|
|
|
60 |
sem |
gr |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
7. |
Kształcenie słuchu |
2s |
2sk |
2s |
2sk |
|
|
120 |
ć |
gr |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
8. |
Seminarium prelekcji muzycznej |
1z |
1s |
|
|
|
|
30 |
sem |
zb |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
9. |
Historia sztuki |
|
|
2s |
2s |
2s |
2s |
120 |
w |
zb |
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
10. |
Komunikacja społeczna |
|
|
|
|
1s |
1s |
30 |
w |
zb |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
11. |
Metodologia pracy licencjackiej |
|
|
1z |
1z |
|
|
30 |
w |
zb |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
12. |
Seminarium pracy licencjackiej |
|
|
|
|
0,5z |
0,5z |
15 |
sem |
i |
|
|
|
|
1 |
2 |
|
13. |
Język obcy |
2s |
2s |
2s |
2e |
|
|
120 |
ć |
gr |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
14. |
Wychowanie fizyczne |
1z |
1z |
1z |
1z |
|
|
60 |
ć |
gr |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Dyrygowanie |
0,5s |
0,5sk |
1sk |
1sk |
1sk |
1ek |
75 |
ć |
i |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
16. |
Zespół fletów podłużnych z metodyką |
|
|
1s |
1sk |
|
|
30 |
ć |
gr |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
17. |
Rytmika |
2z |
2s |
|
|
|
|
60 |
ć |
zb |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
18. |
Fortepian |
1s |
1sk |
1s |
1ek |
0,5s |
0,5ek |
75 |
ć |
i |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
|
19. |
Folklor |
|
|
|
|
1z |
1s |
30 |
w |
zb |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
|
Przedmioty kształcenia nauczycielskiego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Psychologia |
2s |
2s |
2e |
|
|
|
92 |
w |
zb |
1 |
1 |
2 |
|
|
|
|
21. |
Pedagogika |
|
2s |
2s |
2e |
|
|
90 |
w |
zb |
|
1 |
1 |
2 |
|
|
Pierwsze zajęcia odbędą się w ostatnim tygodniu semestru zimowego |
22. |
Podstawy dydaktyki |
2e |
|
|
|
|
|
30 |
w |
zb |
1 |
|
|
|
|
|
|
23. |
Metodyka edukacji muzycznej |
1s |
2sk |
|
|
|
|
44 |
pg /sem |
gr |
1 |
3 |
|
|
|
|
|
24. |
Dydaktyka przedmiotu muzyka |
2sk |
|
2sk |
2sk |
2sk |
2ek |
152 |
pg /sem |
gr |
2 |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
Przedmiot główny od II roku |
25. |
Metodyka prowadzenia zespołów dziecięcych z praktyką |
|
|
|
|
2s |
2ek |
60 |
sem |
zb |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
26. |
Zespół instrumentów szkolnych |
|
|
2z |
2s |
|
|
60 |
ć |
zb |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
27. |
Przedmioty do wyboru - fakultety1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
|
|
RAZEM LICZBA GODZIN |
24,5 |
23,5 |
25,0 |
23,0 |
15,5 |
15,5 |
1908 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Praktyki Praktyka pedagogiczno-psychologiczna |
z |
z |
|
|
|
|
30 |
ć |
gr |
1 |
1
|
|
|
|
|
Szczegółowy plan praktyk określa Regulamin Praktyk |
2. |
Praktyka zawodowa w zakresie przedmiotu muzyka |
|
z |
z |
z |
z |
ek |
120 |
ć |
gr |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Szczegółowy plan praktyk określa Regulamin Praktyk |
3. |
Praktyka zawodowa w zakresie edukacji muzycznej |
z |
|
|
|
|
|
30 |
ć |
gr |
2 |
|
|
|
|
|
Szczegółowy plan praktyk określa Regulamin Praktyk |
4. |
Praktyka w zespołach wokalnych
|
|
|
|
|
z |
z |
30 |
ć |
gr |
|
|
|
|
1 |
1 |
Szczegółowy plan praktyk określa Regulamin Praktyk |
|
RAZEM LICZBA GODZIN PRAKTYK |
|
|
|
|
|
|
210 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZEM LICZBA PUNKTÓW ECTS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31 |
33 |
32 |
31 |
25 |
28 |
|
1Fakultety będą zaliczane zgodnie z wymaganiami przedmiotu – forma zaliczenia, liczba godzin i liczba punktów ECTS przypisana do wybranego przedmiotu.
Kierunek: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Zakres: dyrygentura chóralna
Tok studiów rozpoczynanych od roku akademickiego 2020/2021
Lp. |
PRZEDMIOT |
ROK I |
ROK II |
ROK III |
|
Punkty ECTS za semestr |
Uwagi |
||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
suma |
forma zajęć |
sposób realizacji |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||
1. |
Dyrygentura |
2 sk |
2 sk |
2 sk |
2 sk |
2 sk |
2 ek |
180 |
pg/ć |
i |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
2. |
Śpiew |
0,5z |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5ek |
45 |
ć |
i |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
3. |
Czytanie partytur |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
0,5s |
45 |
ć |
i |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
4. |
Chór |
4s |
4s |
4s |
4s |
4s |
4s |
360 |
ć |
zb |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
5. |
Chorał gregoriański |
1s |
1e |
|
|
|
|
30 |
ć |
zb |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
6. |
Zbiorowa emisja głosu z praktyką |
2s |
2s |
2s |
2s |
|
|
120 |
ć |
zb |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
7. |
Harmonia |
1s |
1s |
|
|
|
|
30 |
w |
zb |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
8. |
Harmonia praktyczna z elementami improwizacji |
1s |
1s |
1s |
1s |
|
|
60 |
ć |
gr |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
9. |
Historia gatunków muzyki chóralnej |
|
|
2s |
2s |
2s |
2s |
120 |
w |
zb |
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
10. |
Analiza dzieła muzycznego |
2s |
2s |
2s |
2s |
|
|
120 |
sem |
gr |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
11. |
Kształcenie słuchu |
2s |
2sk |
2s |
2sk |
|
|
120 |
ć |
gr |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
12. |
Fortepian |
1s |
1sk |
1s |
1ek |
|
|
60 |
ć |
i |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
13. |
Kontrapunkt |
|
|
|
|
1s |
1s |
30 |
ć |
gr |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
14. |
Historia sztuki |
|
|
2s |
2s |
2s |
2s |
120 |
w |
zb |
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
|
15. |
Nowoczesne metody zarządzania zespołem |
|
|
|
|
1s |
1s |
30 |
sem |
zb |
|
|
|
|
1 |
1 |
|
16. |
Metodologia pracy licencjackiej |
|
|
1z |
1z |
|
|
30 |
w |
zb |
|
|
1 |
1 |
|
|
|
17. |
Podstawy języka łacińskiego |
1s |
1s |
|
|
|
|
30 |
ć |
zb |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
18. |
Język obcy |
2s |
2s |
2s |
2e |
|
|
120 |
ć |
gr |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
19. |
Wychowanie fizyczne |
1z |
1z |
1z |
1z |
|
|
60 |
ć |
gr |
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Przedmioty do wyboru - fakultety1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
|
RAZEM LICZBA GODZIN |
21 |
21 |
23 |
23 |
13 |
13 |
1710 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRAKTYKI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Hospitacje i praktyki w zespołach chóralnych |
z |
z |
z |
z |
z |
z |
150 |
ć |
gr/i |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
3 |
Szczegółowy plan praktyk określa Regulamin Praktyk |
|
RAZEM LICZBA GODZIN PRAKTYK |
|
|
|
|
|
|
150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZEM LICZBA PUNKTÓW ECTS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
30 |
33 |
33 |
27 |
27 |
|
Fakultety będą zaliczane zgodnie z wymaganiami przedmiotu – forma zaliczenia, liczba godzin i liczba punktów ECTS przypisana do wybranego przedmiotu.
- Wskaźniki dotyczące programu studiów:
Nazwa wskaźnika |
Wartość |
Łączna liczba punktów ECTS, jaką student musi uzyskać w ramach zajęć prowadzonych z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich lub innych osób prowadzących zajęcia |
180 ECTS |
Liczba punktów ECTS, jaką student musi uzyskać w ramach zajęć z dziedziny nauk humanistycznych lub nauk społecznych, nie mniejszą niż 5 punktów ECTS – w przypadku kierunków studiów przyporządkowanych do dyscyplin w ramach dziedzin innych niż odpowiednio nauki humanistyczne lub nauki społeczne |
zakres edukacja muzyczna 19 ECTS |
zakres dyrygentura chóralna: 10 ECTS |
|
Wymiar procentowy zajęć do wyboru (Program studiów umożliwia studentowi wybór zajęć, którym przypisano punkty ECTS w wymiarze nie mniejszym niż 30% liczby punktów ECTS, koniecznej do ukończenia studiów) |
30% ECTS |
Wymiar procentowy zajęć związanych z prowadzoną w uczelni działalnością naukową w dyscyplinie lub dyscyplinach, do których przyporządkowany jest kierunek studiów (Program studiów o profilu ogólnoakademickim obejmuje zajęcia związane z prowadzoną w uczelni działalnością naukową w dyscyplinie lub dyscyplinach, do których przyporządkowany jest kierunek studiów, w wymiarze większym niż 50% liczby punktów ECTS, koniecznej do ukończenia studiów i uwzględnia udział studentów w zajęciach przygotowujących do prowadzenia działalności naukowej lub udział w tej działalności.)
|
zakres edukacja muzyczna 53,9 % ECTS |
zakres dyrygentura chóralna: 58,9 % ECTS |
- Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta w trakcie całego cyklu kształcenia.
System oceny prac zaliczeniowych, projektowych, egzaminacyjnych
System jest uzależniony od charakteru przedmiotu i obejmuje: kolokwia, prace i zadania kontrolne, prezentacje artystyczne, aktywność na zajęciach, referaty, opracowania określonych tematów, zaliczenia i egzaminy semestralne zgodne z planami studiów i sylabusami.
System weryfikacji efektów uzyskanych w wyniku odbycia praktyk
Kierownik praktyk pedagogicznych oraz nauczyciel akademicki pełniący funkcję opiekuna praktyk nadzorują realizację efektów kształcenia w ramach praktyk studenckich zgodnie
z dokumentem zatytułowanym Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk studentów Wydziału Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej dla poszczególnych zakresów zgodnie z sylabusami oraz dzienniczkiem lub kartami praktyk.
System sprawdzania końcowych efektów (dyplomowanie)
Na Wydziale Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej na kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej egzamin dyplomowy na studiach I stopnia obejmuje:
- dyrygentura chóralna
- pracę artystyczną – wykonanie programu artystycznego
- pisemną pracę dyplomową związaną z kierunkiem studiów
- obronę pracy dyplomowej oraz kolokwium
b) edukacja muzyczna z prowadzeniem zespołów
- pracę artystyczną – poprowadzenie zespołu
- przeprowadzenie lekcji dyplomowej
- pisemną pracę dyplomową - pracę licencjacką;
- obronę pracy licencjackiej oraz kolokwium.
Zgodność tematów prac licencjackich z kierunkiem studiów i strategią rozwoju Wydziału nadzoruje właściwa Katedra.
- Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych oraz liczba punktów ECTS, jaką student musi uzyskać w ramach praktyk.
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk
studentów Wydziału Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej
kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
REGULAMIN PRAKTYK – STUDIA I STOPNIA
zakres: edukacja muzyczna z prowadzeniem zespołów
§ 1
Zgodnie z art. 68 ust. 3 pkt 4 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz.1668, z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. (Dz. U. poz.1450) praktyka pedagogiczno-psychologiczna i praktyki zawodowe na studiach I stopnia łącznie realizowane są w wymiarze 210 godzin, w tym praktyka pedagogiczno-psychologiczna – 30 godzin, praktyka zawodowa w zakresie edukacji muzycznej – 30 godzin, praktyka zawodowa w zakresie przedmiotu muzyka – 120 godzin, praktyka w zespołach wokalnych i instrumentalnych – 30 godzin.
§ 2
Praktyki, w tym praktyka pedagogiczno-psychologiczna, praktyka zawodowa w zakresie edukacji muzycznej, praktyka zawodowa w zakresie przedmiotu muzyka, praktyka w zespołach wokalnych i instrumentalnych, stanowią integralną część procesu kształcenia i podlegają obowiązkowemu zaliczeniu, zaliczeniu ze stopniem lub egzaminowi komisyjnemu zgodnie z planami studiów.
§ 3
Celem praktyk jest:
- Gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela;
- Konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu metodyki i dydaktyki nauczania muzyki oraz prowadzenia zespołów wokalnych i instrumentalnych z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
§ 4
Praktyka pedagogiczno-psychologiczna
- Student studiów I stopnia zobowiązany jest do odbycia praktyki pedagogiczno-psychologicznej w I i II semestrze, równolegle z realizacją zajęć na Uczelni, w wymiarze 30 godzin (2 pkt. ECTS), w tym:
- w przedszkolu (edukacji przedszkolnej):
- 2 godz. obserwowania zajęć, działań opiekuna praktyk,
- 2 godz. asystowania opiekunowi,
- 1 godz. samodzielnie prowadzonych zajęć;
- w szkole podstawowej w klasach I-III (I etap edukacji):
- 2 godz. obserwowania zajęć, działań opiekuna,
- 2 godz. asystowania opiekunowi,
- 1 godz. samodzielnie prowadzonych zajęć;
- w szkole podstawowej w klasach IV-VII (II etap edukacji):
- 2 godz. obserwowania zajęć, działań opiekuna,
- 2 godz. asystowania opiekunowi,
- w szkole ponadpodstawowej (III etap edukacji):
- 2 godz. obserwowania zajęć, działań opiekuna.
2. Pozostałe godziny, które nie zostały określone powyżej, powinny być przeznaczone na:
- zapoznanie się z całokształtem pracy szkoły lub placówki, w której praktyka jest odbywana (4 godz.),
- planowanie samodzielnie prowadzonych zajęć i ich omawianie (10 godz.).
Lp. |
Formy aktywności |
Przedszkole |
Szkoła podst. Kl. I-III |
Szkoła podst. Kl. IV-VII |
LO |
1. |
Zapoznanie ze specyfiką |
1 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Obserwowanie lekcji |
2 |
2 |
2 |
2 |
3. |
Asystowanie naucz. |
2 |
2 |
2 |
0 |
4. |
Prowadzenie zajęć |
1 |
1 |
0 |
0 |
5. |
Planowanie i omówienie zajęć |
3 |
3 |
3 |
1 |
|
Razem |
9 |
9 |
8 |
4 |
- W trakcie praktyki pedagogiczno-psychologicznej następuje kształtowanie kompetencji opiekuńczo-wychowawczych przez:
- Zapoznanie się ze specyfiką przedszkola, szkoły lub placówki, w której praktyka jest odbywana, a w szczególności poznanie:
- realizowanych przez nią zadań opiekuńczo-wychowawczych,
- sposobu funkcjonowania,
- organizacji pracy,
- prowadzonej dokumentacji.
- Obserwowanie:
- zorganizowanej i podejmowanej spontanicznie aktywności formalnych i nieformalnych grup uczniów,
- aktywności poszczególnych uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- interakcji nauczyciel – dziecko, uczeń oraz interakcji między dziećmi i uczniami (w tym samym i w różnym wieku),
- procesów komunikowania w grupach wychowawczych, ich prawidłowości i zakłóceń,
- prowadzonych przez opiekuna praktyk/zajęć,
- działań podejmowanych przez opiekuna na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i zachowania dyscypliny w grupie.
- Współdziałanie z opiekunem praktyk w:
- sprawowaniu opieki i nadzoru nad grupą oraz zapewnianiu bezpieczeństwa,
- podejmowaniu działań wychowawczych wynikających z zastanych sytuacji,
- asystowaniu opiekunowi w prowadzeniu zorganizowanych zajęć wychowawczych.
- Pełnienie roli opiekuna-wychowawcy, w szczególności:
- diagnozowanie dynamiki grupy oraz pozycji jednostek w grupie,
- poznawanie uczniów, ich sytuacji społecznej, potrzeb, zainteresowań i zdolności,
- samodzielne prowadzenie działań opiekuńczo-wychowawczych wobec grupy i poszczególnych uczniów w grupie,
- sprawowanie opieki nad grupą w toku spontanicznej aktywności uczniów,
- organizację i prowadzenie zajęć wychowawczych w oparciu o samodzielnie opracowane konspekty, scenariusze,
- podejmowanie działań wychowawczych o charakterze interwencyjnym w sytuacjach konfliktu, zagrożenia bezpieczeństwa.
- Analizę i interpretację zaobserwowanych albo doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, w tym:
- prowadzenie dokumentacji praktyki,
- konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką,
- omawianie z opiekunem praktyk obserwowanych sytuacji i przeprowadzanych działań,
- ocenę przebiegu prowadzonych działań oraz realizacji zaplanowanych celów.
§ 5
Praktyka zawodowa w zakresie edukacji muzycznej oraz praktyka zawodowa w zakresie przedmiotu muzyka
- Student studiów I stopnia zobowiązany jest do odbycia praktyki zawodowej w zakresie edukacji muzycznej oraz praktyki zawodowej w zakresie przedmiotu muzyka na I, II i III roku studiów I stopnia, w przeważającej części równolegle z realizacją zajęć w Uczelni, w wymiarze 30 godzin w przedszkolu i kl. I-III szkoły podstawowej (2 pkt. ECTS) oraz 120 godzin (5 pkt. ECTS) w kl. IV-VII szkoły podstawowej i w szkole ponadpodstawowej, w tym:
- w przedszkolu (edukacja przedszkolna):
- 3 godz. obserwowania zajęć,
- 4 godz. asystowania nauczycielowi,
- 2 godz. samodzielne prowadzonych zajęć;
- w szkole podstawowej w klasach I-III (I etap edukacji):
- 5 godz. obserwowania lekcji,
- 3 godz. asystowania nauczycielowi,
- 2 godz. samodzielnie prowadzonych lekcji;
- w szkole podstawowej w klasach IV-VII (II etap edukacji):
- 22 godz. obserwowania lekcji,
- 19 godz. asystowania nauczycielowi,
- 13 godz. samodzielnie prowadzonych lekcji.
- w szkole ponadpodstawowej (III etap edukacji):
- 5 godz. obserwowania lekcji (zajęć),
- 3 godz. asystowania nauczycielowi,
- 2 godz. samodzielnie prowadzonych lekcji (zajęć).
2. Pozostałe godziny, które nie zostały określone powyżej, powinny być przeznaczone na:
- zapoznanie się z całokształtem pracy szkoły lub placówki, w której praktyka jest odbywana,
- planowanie samodzielnie prowadzonych lekcji i opracowanie konspektów,
- konsultacje z opiekunem praktyk i omawianie lekcji prowadzonych przez siebie lub innych.
|
Rok |
PIERWSZY (2020-21) |
DRUGI (2021-22) |
TRZECI (2022-23) |
||||
Semestr |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
||
|
|
Przedszkole |
Kl. I-III |
Kl. IV |
Kl. IV-V |
Kl. V-VI |
Kl. VI-VII |
LO |
Lp. |
Formy aktywności |
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Zapoznanie ze specyfiką |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2. |
Obserwowanie lekcji |
3 |
5 |
5 |
6 |
5 |
6 |
5 |
3. |
Asystowanie naucz. |
4 |
3 |
3 |
6 |
5 |
5 |
3 |
4. |
Prowadzenie lekcji |
2 |
2 |
1 |
4 |
3 |
5* |
2* |
5. |
Planowanie lekcji |
3 |
2 |
2 |
8 |
6 |
8 |
6 |
6. |
Konsultacje, omówienie |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
4 |
2 |
|
Razem |
30 godz. |
15 godz. |
30 godz. |
25 godz. |
30 godz. |
20 godz. |
*W tym lekcja dyplomowa do wyboru w kl. IV-VII szkoły podstawowej lub szkole ponadpodstawowej.
3. W trakcie student studiów I stopnia przygotowywany jest do zawodu nauczyciela poprzez realizację następujących formy aktywności:
- konsultacje w przedszkolach i szkołach
Student w ramach praktyk zapoznaje się ze specyfiką placówki oświatowej, poznaje realizowane przez nią zadania dydaktyczne, sposób funkcjonowania, organizację pracy, pracowników, uczestników procesu pedagogicznego oraz prowadzoną dokumentację;
- obserwowanie zajęć
Student obserwuje lekcje muzyki prowadzone przez opiekuna praktyk – tok metodyczny lekcji, stosowane metody i formy pracy, wykorzystanie środków dydaktycznych, sposoby aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz oceniania. Analizuje pracę nauczyciela i uczniów, w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i uczniów szczególnie uzdolnionych. Dokumentuje swoje obserwacje;
- asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia
Student poznaje organizację pracy na lekcji, zapoznaje się z dokumentacją, obserwuje lekcje prowadzone przez nauczyciela, współdziała w przygotowaniu pomocy dydaktycznych, asystuje nauczycielowi. Skutecznie współdziała z opiekunem praktyk i z innymi nauczycielami w celu poszerzenia swojej wiedzy dydaktycznej. Dokumentuje przebieg praktyki;
- samodzielne prowadzenie zajęć
Student planuje i przeprowadza serię lekcji muzyki na podstawie samodzielnie opracowanych konspektów, scenariuszy;
- planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli, studentów)
Student omawia na bieżąco prowadzone lekcje z opiekunem praktyk, konfrontuje wiedzę teoretyczną z praktyką, ocenia przebieg prowadzonych przez siebie lekcji i realizację zaplanowanych celów. Analizuje przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone
w czasie praktyk. Prowadzi dokumentację praktyki.
§ 6
Praktyka w zespołach wokalnych i instrumentalnych
- Student studiów I stopnia zobowiązany jest do odbycia praktyk w zespołach wokalnych i instrumentalnych na III roku, w przeważającej części równolegle z realizacją zajęć
w Uczelni, w toku studiów 2020/2021 w wymiarze 30 godzin (2 pkt. ECTS):
|
|
SEMESTR |
|
|||||
|
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
Razem |
1. |
Praktyka w zespołach wokalnych i instrumentalnych |
- |
- |
- |
- |
16 |
14 |
30 |
- Do prowadzenia zajęć z zespołami wokalnymi i instrumentalnymi na studiach I stopnia student przygotowuje się poprzez realizację następujących form aktywności:
- obserwowanie pracy pedagoga prowadzącego praktykę w zespole instrumentów szkolnych oraz samodzielne wykonywanie zadań związanych z tym zespołem, wskazanych przez prowadzącego;
- obserwowanie pracy dyrygenta zespołów dziecięcych, analizowanie pracy pod kątem doboru repertuaru, doboru stosowanych ćwiczeń emisyjnych i metod rozwiązywania problemów muzycznych, dydaktycznych i wychowawczych;
- samodzielne wykonywanie pojedynczych zadań z zakresu pracy z chórami dziecięcymi, wskazanych przez opiekuna praktyki;
- podejmowanie wybranych przez studenta działań organizacyjnych, edukacyjnych, promocyjnych oraz artystycznych w ramach wydziałowych inicjatyw (m.in. warsztaty, koncerty, konkursy).
3. W trakcie praktyk w zespołach wokalnych i instrumentalnych na III roku studiów I stopnia student realizuje następujące formy aktywności:
- obserwowanie pracy dyrygenta zespołów wokalnych i instrumentalnych, analizowanie pracy pod kątem doboru repertuaru, doboru stosowanych ćwiczeń emisyjnych i metod rozwiązywania problemów muzycznych, dydaktycznych i wychowawczych;
- obserwowanie pracy dyrygentów – innych studentów, podczas praktyk w zespole wokalnym lub instrumentalnym, analizowanie pracy pod kątem doboru stosowanych metod;
- samodzielne wykonywanie zadań z zakresu pracy z zespołami wokalnymi i instrumentalnymi, wskazanych przez opiekuna praktyki.
- W ramach praktyk w zespołach wokalnych i instrumentalnych student przygotowuje się również do publicznego koncertu - egzaminu komisyjnego z dyrygowania, obejmującego prezentację z chórem oraz z zespołem instrumentów szkolnych, zgodnie z harmonogramem praktyk, opracowanym przez kierownika artystycznego właściwego zespołu.
§ 7
- W toku praktyki pedagogiczno-psychologicznej oraz praktyki zawodowej w zakresie edukacji muzycznej i praktyki zawodowej w zakresie przedmiotu muzyka student zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia dokumentacji – wypełniania dziennika praktyk, w którym zamieszcza notatki z obserwowanych i samodzielnie przeprowadzonych zajęć.
- Dziennik praktyk jest dokumentem potwierdzającym odbycie praktyk.
- Praktykę pedagogiczno-psychologiczną oraz praktykę zawodową w zakresie edukacji muzycznej i praktykę zawodową w zakresie przedmiotu muzyka zalicza kierownik praktyk z ramienia Uczelni na podstawie:
- wypełnionego i podstemplowanego przez szkołę dziennika praktyk,
- opinii opiekuna praktyk w szkole,
- przedstawionych konspektów lekcji.
- Podstawą do niezaliczenia praktyki mogą być:
- negatywne wyniki kontroli jej przebiegu ustalone przez kierownika praktyk z ramienia Uczelni lub negatywna opinia opiekuna praktyk z ramienia szkoły,
- pisemna informacja ze szkoły, w której student odbył praktykę, na temat jego nieprawidłowego zachowania lub informacja o rażącym naruszeniu przez studenta regulaminu placówki oświatowej,
- niezrealizowanie wymaganych godzin praktyk.
- W przypadku niezaliczenia obowiązkowych praktyk pedagogicznych i zawodowych stosuje się odpowiednio Regulamin Studiów (p.VI. Zaliczenia i egzaminy).
- W toku praktyki w zespołach wokalnych i instrumentalnych student zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia dokumentacji – wypełniania karty praktyk, w której zamieszcza notatki z obserwowanych i samodzielnie przeprowadzonych zajęć.
- Karta praktyk w zespołach wokalnych i instrumentalnych jest dokumentem potwierdzającym odbycie praktyk.
- Praktykę w zespołach wokalnych i instrumentalnych zalicza pedagog wskazany przez dziekana lub kierownika Katedry Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów na podstawie:
- wypełnionej karty praktyk,
- opinii kierownika artystycznego właściwego zespołu, pełniącego funkcję opiekuna praktyk.
- Podstawą do niezaliczenia praktyki w zespołach wokalnych i instrumentalnych mogą być:
- negatywna opinia kierownika artystycznego właściwego zespołu, pełniącego funkcję opiekuna praktyk,
- niezrealizowanie wymaganych godzin praktyk.
- W przypadku niezaliczenia obowiązkowych praktyk w zespołach wokalnych i instrumentalnych stosuje się odpowiednio Regulamin Studiów (p.VI. Zaliczenia i egzaminy).
§ 8
- W przepadku nieobecności spowodowanej chorobą lub wypadkiem losowym student ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie szkolnego opiekuna praktyk oraz właściwych kierowników i opiekunów praktyk.
- W uzasadnionych przypadkach losowych możliwe jest – za zgodą Dziekana – przeniesienie praktyk na inny termin lub ustalenie indywidualnego trybu odbywania praktyk.
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk
studentów Wydziału Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej
kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
REGULAMIN PRAKTYK – STUDIA I STOPNIA
zakres: dyrygentura chóralna
§ 1
Praktyki zawodowe dla zakresu dyrygentura chóralna na studiach I stopnia dla toku studiów 2020/2021 obejmują:
- 150 godzin, 10 ECTS
§ 2
Praktyki zawodowe zakresu dyrygentura chóralna stanowią integralną część procesu kształcenia i podlegają obowiązkowemu zaliczeniu lub zaliczeniu ze stopniem zgodnie z planami studiów.
§ 3
Celem praktyki zawodowej jest:
- gromadzenie doświadczeń związanych z pracą artystyczno-wychowawczą dyrygenta,
- konfrontowanie nabytej wiedzy z działaniem praktycznym,
- poznawanie różnych metod pracy dyrygentów, skłaniające do refleksji i przemyśleń natury artystycznej i organizacyjnej,
- obserwowanie autorytetów w dziedzinie dyrygentury, realizujących własne koncepcje muzyczne.
§ 4
W trakcie praktyk studentowi studiów I stopnia zapewnia się m.in. następujące formy aktywności:
- obserwowanie pracy dyrygenta zespołów wokalnych i instrumentalnych, analizowanie pracy pod kątem stosowanej techniki manualnej, doboru repertuaru, doboru stosowanych ćwiczeń emisyjnych i metod rozwiązywania problemów muzycznych,
- obserwowanie pracy innych studentów – dyrygentów, podczas praktyk w chórze lub zespole wokalnym, analizowanie pracy pod kątem stosowanej techniki manualnej, doboru repertuaru, doboru stosowanych ćwiczeń emisyjnych i metod rozwiązywania problemów muzycznych,
- samodzielne wykonywanie pojedynczych zadań z zakresu pracy z chórami lub z zespołami wokalnymi, ustalonych w porozumieniu z tutorem i dyrygentem prowadzącym próbę,
- samodzielne wykonanie wokalnych utworów dyplomowych studiów I stopnia, pod opieką merytoryczną pedagoga przedmiotu dyrygentura,
- obserwowanie pracy związanej z realizacją chorału gregoriańskiego oraz próba samodzielnego przygotowania pojedynczych zadań wskazanych przez prowadzącego przedmiot,
- podejmowanie wybranych przez studenta działań organizacyjnych, promocyjnych oraz artystycznych w ramach inicjatyw uczelnianych oraz pozauczelnianych (m.in. warsztaty, koncerty, konkursy, konferencje, kursy, seminaria i inne).
§ 5
Student studiów I stopnia zobowiązany jest do odbycia praktyki zawodowej na I, II i III roku, w przeważającej części równolegle z realizacją zajęć w Uczelni, od toku studiów 2020/2021 w wymiarze 150 godzin, w ramach: hospitacje i praktyki w zespołach chóralnych.
§ 6
Dokumentem poświadczającym realizację hospitacji oraz praktyk w zespołach chóralnych jest karta praktyk.
§ 7
W razie nieobecności spowodowanej chorobą lub wypadkiem losowym, student ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie opiekuna praktyk.
- Sylabusy.
Sylabusy studiów I stopnia wraz z kodami przedmiotów
Kierunek: edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Analiza dzieła muzycznego EM1-01
- Chorał gregoriański EM1 –02
- Chór Senza Rigore fakultet EM1 –03
- Chór EM1-04
- Czytanie partytur EM1-05
- Dydaktyka przedmiotu muzyka EM1-06
- Dyrygentura EM1-07
- Dyrygowanie EM1-08
- Emisja głosu EM1-9
- Fakultet EM1-10
- Folklor EM1-11
- Fortepian EM1-12
- Harmonia praktyczna z elementami improwizacji EM1-13
- Harmonia EM1-14
- Historia gatunków muzyki chóralnej w aspekcie wykonawczym EM1-15
- Historia sztuki EM1-16
- Hospitacje i praktyki w zespołach chóralnych EM1-17
- Instrumentacja EM1-18
- Język obcy EM1-19a, EM1-19n, EM1-19w
- Komunikacja społeczna EM1-20
- Kontrapunkt EM1-21
- Kształcenie słuchu EM1-22
- Metodologia pracy licencjackiej EM1-23
- Metodyka edukacji muzycznej EM1-24
- Metodyka prowadzenia zespołów dziecięcych z praktyką EM1-25
- Nowoczesne metody zarządzania zespołem EM1-26
- Pedagogika EM1-27
- Podstawy dydaktyki EM1-28
- Podstawy języka łacińskiego EM1-29
- Praktyka w zespołach wokalnych i instrumentalnych EM1-30
- Praktyka zawodowa w zakresie edukacji muzycznej) EM1-31
- Praktyka zawodowa w zakresie przedmiotu muzyka EM1-32
- Praktyka pedagogiczno-psychologiczna EM1-33
- Psychologia EM1-34
- Rytmika EM1-35
- Seminarium pracy licencjackiej EM1-36
- Seminarium prelekcji muzycznej EM1-37
- Śpiew EM1-38
- Wychowanie fizyczne EM1-39
- Zbiorowa emisja głosu z praktyką EM1-40
- Zespół fletów podłużnych z metodyką EM1-41
- Zespół instrumentalny EM1-42
- Zespół instrumentów szkolnych z praktyką EM1-43