Zarządzenie Nr 47/2020 z dnia 14 października 2020 r. w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, korzystania z jej infrastruktury oraz zasad postępowania w związku z zapobieganiem ...
Zarządzenie Nr 47/2020 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 14 października 2020 r. w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, korzystania z jej infrastruktury oraz zasad postępowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujących od dnia 19 października 2020 r. (3,39MB)
Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2020 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 14 października 2020 r. w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, korzystania z jej infrastruktury oraz zasad postępowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujących od dnia 19 października 2020 r. (958,75KB)
Zarządzenie Nr 47/2020
Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
z dnia 14 października 2020 r.
w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, korzystania z jej infrastruktury oraz zasad postępowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujących od dnia 19 października 2020 r.
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 poz. 85 z późn. zm. ) oraz § 10 ust. 1 Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu stanowiącego Załącznik do Uchwały nr 34/2019 Senatu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 11 września 2019 r. w sprawie uchwalenia Statutu Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zarządzam, co następuje:
§ 1
Zarządzenie niniejsze określa zasady przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu zwanej dalej „Akademią” i korzystania z jej infrastruktury w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujące od dnia 19 października 2020 r.
§ 2
Zasady wstępu na teren Akademii
-
Wstęp na teren Akademii mają wyłącznie:
1) Rektor, Prorektorzy, Kanclerz, Przewodniczący Rady Dyscypliny Sztuki Muzyczne, Dziekani, Prodziekani, Kierownicy katedr i zakładu, Kierownicy Studiów Podyplomowych i innych form kształcenia, Dyrektor Szkoły Doktorskiej,
2) studenci, doktoranci i uczestnicy innych form kształcenia – wyłącznie w celach ćwiczeniowych na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu,
3) członkowie Rady Samorządu Studenckiego i Rady Doktorantów – wyłącznie w celu realizacji zadań samorządowych,
4) pracownicy Administracji Akademii,
5) inne osoby, które otrzymały zgodę Rektora, Prorektora lub Kanclerza na wejście na teren Akademii.
-
Do wejścia na teren Akademii i korzystania z infrastruktury Akademii dopuszczone mogą być wyłącznie osoby, u których nie stwierdzono zachorowania na COVID-19, niewykazujące objawów chorobowych wskazujących na zachorowanie na COVID-19, nieobjęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych i nieprzebywające z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych oraz które – według ich wiedzy - w okresie 10 dni przed wejściem na teren Akademii nie miały kontaktu z osobą zarażoną koronawirusem SARS-CoV-2.
-
Bezpośrednio po wejściu do budynków Akademii każda osoba ma obowiązek zdezynfekować ręce płynem dezynfekującym – zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi przy wejściach do Akademii.
-
Po wejściu na teren Akademii każda osoba jest zobowiązana do wpisania się na odpowiednią listę osób przebywających w Akademii. Przy wpisywaniu na listę zaleca się korzystanie z własnych długopisów.
-
W ciągach komunikacyjnych i w innych miejscach ogólnodostępnych wszystkie osoby mają obowiązek zakrywania ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.
-
Na terenie Akademii, w tym w salach dydaktycznych wykorzystywanych do celów ćwiczeniowych należy zachować pomiędzy osobami odstęp minimum 1,5 metra oraz mieć zakryte usta i nos na zasadach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami, chyba że specyfika ćwiczeń wymaga odsłonięcia ust lub nosa.
-
Sprawy służbowe załatwiane są za pośrednictwem służbowej poczty elektronicznej lub telefonicznie. Osobiste załatwianie spraw dopuszczalne jest wyłącznie w szczególnie uzasadnionych wypadkach i po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu spotkania.
-
Rozliczenia pieniężne z Akademią dokonywane są w formie bezgotówkowej za pośrednictwem rachunków bankowych.
§ 3
Zasady udostępniania sal dydaktycznych, pracowni specjalistycznych i innych sal studentom, doktorantom i uczestnikom innych form kształcenia Akademii do celów ćwiczeniowych
1. Z wybranych sal i instrumentów Akademii do celów ćwiczeniowych mogą korzystać:
1) studenci, doktoranci oraz uczestnicy innych form kształcenia obejmujących zajęcia, które ze względu na swoją specyfikę nie mogą być realizowane w warunkach domowych tj.: gra na organach, klawesynie, perkusji, kontrabasie, harfie oraz studenci realizujący projekty w Studiu Kompozycji Komputerowej – po złożeniu wniosku według wzoru określonego w załączniku do niniejszego zarządzenia, na adres: , zgodnie z harmonogramem korzystania z danej sali opracowanym przez osobę odpowiedzialna za sale, wyznaczoną przez właściwego Dziekanów,
2) studenci przygotowujący się do egzaminu dyplomowego wyznaczonego w przedłużonym terminie – po złożeniu wniosku sporządzonego według wzoru określonego w załączniku do niniejszego zarządzenia na adres: ,
3) studenci, doktoranci oraz uczestnicy innych form kształcenia, którzy otrzymali zgodę na podstawie Komunikatu Nr 20/2020 Rektora Akademii z dnia 30 września 2020 r.
-
Prorektor ds. studenckich i dydaktyki przed rozpoznaniem wniosków, o których mowa w ust. 1 pkt. 3, może zasięgnąć opinii Samorządu Studenckiego lub Samorządu Doktorantów.
-
Zgody na korzystanie z sal do celów ćwiczeniowych wydane do dnia 19 października 2020 r. zachowują ważność.
§ 4
Zasady korzystania z sal dydaktycznych, pracowni specjalistycznych i innych sal
Podczas korzystania z sal dydaktycznych, pracowni specjalistycznych i innych sal zwanych dalej „salami” obowiązują odpowiednio zasady określone w Załączniku do Zarządzenia Nr 4/2019 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 13 lutego 2019 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu rezerwacji i korzystania z sal dydaktycznych i pracowni specjalistycznych Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz zasady następujące:
1) korzystanie z sal jest możliwe codziennie – od godz. 8.00 do 22.00, z wyłączeniem dni, w których wstęp na teren Akademii jest ograniczony,
2) przed wejściem do sali należy zdezynfekować ręce,
3) w sali mogą przebywać wyłącznie ćwiczący studenci pod warunkiem, że nie jest przekroczona maksymalna liczba osób określona w informacji wywieszonej przed wejściem do sali,
4) student, doktorant oraz uczestnik innej formy kształcenia może korzystać z wolnej sali ćwiczeniowej oraz z sali zastrzeżonej po uzgodnieniu z osobą odpowiedzialną za salę zastrzeżoną, z zachowaniem co najmniej 15 minutowej przerwy pomiędzy kolejnym jej użyciem,
5) klucz do sali wydawany jest osobie korzystającej z sali i zwracany przez tę samą osobę niezwłocznie po zakończeniu korzystania z sali. Bezpośrednie przekazywanie kluczy przez osoby korzystające z sali z pominięciem systemu elektronicznej rejestracji kluczy na recepcji jest zabronione,
6) do sal nie powinno się wnosić zbędnych rzeczy,
7) podczas przebywania w sali obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych, telefony komórkowe powinny pozostać w rzeczach osobistych studenta,
8) po każdej godzinie zajęć lub ćwiczeń oraz po ich zakończeniu korzystający z sali są zobowiązani do wywietrzenia sali,
9) zaleca się śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego (www.gis.gov.pl) oraz Ministra Zdrowia (www.gov.pl/web/koronawirus), obowiązujących przepisów prawa i bieżących informacji udostępnianych na stronie internetowej Akademii.
§ 5
Zasady korzystania z Biblioteki Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
-
Wypożyczalnia i Czytelnia Biblioteki są nieczynne.
-
Wszyscy nauczyciele akademiccy, studenci i doktoranci AMKL mogą zamawiać mailowo w domenie amkl.edu.pl bezpłatne skany artykułów z monografii i czasopism, nut i fragmentów książek na adres: . Szczegółowe zasady składania zamówień na skany będą podane w ogłoszeniu Biblioteki.
-
Aktywowanie kont nowych czytelników odbywa się zdalnie. Po wysłaniu formularza zapisu w systemie Prolib (OPAC) należy wysłać e-mail w domenie amkl.edu.pl z prośbą o aktywowanie konta na adres:
§ 6
Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2
-
Osoby, wobec których zachodzi uzasadnione podejrzenie zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, a w szczególności u których występują objawy chorobowe takie jak: gorączka, kaszel, duszność, problemy z oddychaniem, utrata węchu lub smaku, obowiązuje bezwzględny zakaz wstępu na teren Akademii. Osoby takie powinny pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem w celu uzyskania teleporady medycznej (ewentualnie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym szpitala), a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 albo 112 i poinformować, że mogą być zakażone koronawirusem SARS-CoV-2.
-
Jeżeli objawy wskazujące na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 opisane w ust. 1 wykazuje osoba przebywająca na terenie Akademii należy niezwłocznie zawiadomić o tym pracownika recepcji w budynku A. Pracownik Recepcji udostępnia osobie wydzielone pomieszczenie nr 205 F (izolatka), w którym osoba podejrzana o zakażenie może przebywać w izolacji do czasu opuszczenia Akademii.
-
Osoba mająca objawy chorobowe wskazujące na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2, a nie wyrażająca zgody na przebywanie w izolacji, zobowiązana jest do niezwłocznego opuszczenia terenu Akademii.
-
W przypadku, kiedy stan zdrowia osoby mającej objawy chorobowe wskazujące na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 nie wymaga pomocy Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM), osoba ta powinna udać się do domu transportem indywidualnym (np. własnym), pozostać tam i skorzystać z teleporady medycznej.
-
W przypadku, kiedy stan zdrowia osoby mającej objawy chorobowe wskazujące na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 wymaga pomocy Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM), osoba ta w miarę możliwości powinna samodzielnie wezwać pogotowie ratunkowe informując o podejrzeniu zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. W innych przypadkach wezwania Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM) dokonuje pracownik recepcji.
-
Bezpośrednio po stwierdzeniu przebywania na terenie Akademii osoby podejrzewanej o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 ustala się pomieszczenia, w których przebywała ta osoba, celem niezwłocznego ich przewietrzenia i zdezynfekowania powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty etc.) oraz wdraża się dodatkowe procedury zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
§ 7
Postępowanie w przypadku stwierdzenia przebywania na terenie Akademii osoby zakażonej koronawirusem SARS-CoV-2, osoby objętej kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych, przebywającej z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych lub osoby która miała kontakt z osobą zarażoną koronawirusem SARS-CoV-2 w ciągu ostatnich 10 dni prze wejściem na teren Akademii
-
Nauczyciele akademiccy, pozostali pracownicy Akademii studenci doktoranci i uczestnicy innych form kształcenia:
1) u których stwierdzono zachorowanie na COVID-19,
2) objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych,
3) przebywające z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych,
4) którzy dowiedzieli się o kontakcie z osobą zarażoną koronawirusem SARS-CoV-2 w okresie 10 dni przed wejściem na teren Akademii
proszeni są o przekazanie tej informacji:
a) nauczyciele akademiccy i inne osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne – do Działu Kadr lub do właściwego Dziekana, kierownika studiów podyplomowych lub innych formy kształcenia, kierownika studiów doktoranckich, Dyrektora Szkoły Doktorskiej,
b) studenci, doktoranci i uczestnicy innych form kształcenia – do Działu Nauczania i Spraw Studenckich lub właściwego Dziekana, kierownika studiów podyplomowych lub innych formy kształcenia, kierownika studiów doktoranckich, Dyrektora Szkoły Doktorskiej,
c) pracownicy podlegli bezpośrednio Rektorowi – do Działu Kadr lub do Rektora,
d) pozostali pracownicy Akademii niebędący nauczycielami akademickimi – do Działu Kadr Akademii lub do Kanclerza.
Adresy do zgłoszeń:
Dział Kadr: e-mail: , nr tel. 71 3100 521,
Dział Nauczania i Spraw Studenckich: e-mail: ,
nr tel. 71 3100 671.
-
Za kontakt z osobą zarażoną koronawirusem SARS-CoV-2 uznaje się:
1) pozostawanie w bezpośrednim kontakcie z osobą chorą lub w kontakcie w odległości mniejszej niż 2 metry przez ponad 15 minut,
2) prowadzenie rozmowy z osobą z objawami choroby twarzą w twarz przez dłuższy czas,
3) wspólne zamieszkiwanie z osobą chorą na COVID-19.
-
Przełożony, który otrzymał informacje o okolicznościach, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-4 od pracownika zawiadamia o tym niezwłocznie Dział Kadr, który w oparciu o wywiad z osobą zgłaszającą i informacje uzyskane od przełożonego, ustala listę osób mających kontakt w Akademii z osobą zgłaszającą w ciągu ostatnich 10 dni. Lista osób z kontaktu obejmuje tylko członków społeczności akademickiej Akademii.
-
Przełożony, który otrzymał informacje o okolicznościach, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-4 od studenta, doktoranta lub uczestnika innej form kształcenia przekazuje je niezwłocznie do Działu Nauczania i Spraw Studenckich, który w oparciu o wywiad z osobą zgłaszającą i posiadane informacje ustala listę osób mających kontakt z osobą zgłaszającą w Akademii w ciągu ostatnich 10 dni. Lista osób z kontaktu obejmuje tylko członków społeczności akademickiej Akademii.
-
Listy osób z kontaktu są przekazywane przełożonym osób znajdujących się na liście w celu poinformowania ich, że miały kontakt z osobą, o której mowa w ust. 1.
-
Nauczyciele akademiccy, inne osoby prowadzące zajęcia dydaktyczne, studenci, doktoranci i uczestnicy innych form kształcenia znajdujący się na liście osób z kontaktu przez okres 10 dni od dnia kontaktu mogą uczestniczyć wyłącznie w zajęciach dydaktycznych prowadzonych w trybie zdalnym.
-
Pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi znajdujący się na liście osób z kontaktu mogą być skierowani przez przełożonych, za zgodą odpowiednio Rektora lub Kanclerza, do wykonywania pracy w trybie zdalnym na okres 10 dni od dnia kontaktu.
§ 8
Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc Zarządzenie Nr 34/2020 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 10 września 2020 r. w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu i korzystania z jej infrastruktury w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujących od dnia 28 września 2020 r.
§ 9
Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 19 października 2020 r.
Wrocław, 14 października 2020 r.
Załącznik do Zarządzenia Nr 47/2020 Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu z dnia 14 października 2020 r. w sprawie określenia zasad przebywania na terenie Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu i korzystania z jej infrastruktury oraz zasad postępowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 obowiązujących od dnia 19 października 2020 r.
Wniosek o wyrażenie zgody
na korzystanie z sali Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
(wzór)
Wrocław, dnia ………
………………………..
(imię i nazwisko)
…………………………
(kierunek/ zakres/ rok studiów)
…………………
(numer telefonu )
Do
Prorektora ds. studenckich i dydaktyki
Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego
we Wrocławiu
Uprzejmie proszę o wyrażenie zgody na korzystanie z sali nr …… i instrumentu…………………………… do celów ćwiczeniowych.
Równocześnie oświadczam, że zapoznałem się z zasadami wejścia i przebywania na terenie Akademii w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i zobowiązuję się do ich stosowania, w tym do:
-
przestrzegania zakazu wejścia na teren Akademii i korzystania z infrastruktury Akademii w przypadku zachorowania na COVID-19, wykazywania objawów chorobowych wskazujących na zachorowanie na COVID-19, objęcia kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych lub przebywania z osobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych lub kontaktu z osobą zarażoną koronawirusem SARS-CoV-2 w okresie 10 dni przed wejściem na teren Akademii;
-
stosowania środków bezpieczeństwa związanych z przeciwdziałaniem zarażeniu koronawirusem SARS-CoV-2,
w tym dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa w ciągach komunikacyjnych i w innych miejscach ogólnodostępnych, zachowania bezpiecznego dystansu 1,5 m od innych osób; -
zastosowania się do wskazań Głównego Inspektora Sanitarnego https://www.gov.pl/web/koronawirus
i poinformowania służb sanitarno-epidemiologicznych o moim pobycie w Akademii, w przypadku gdyby w trakcie pobytu w Akademii lub okresie 10 dni po pobycie w Akademii pojawiły się zmiany w stanie mojego zdrowia, które mogą wskazywać na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2.
Wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych zawartych w oświadczeniu w zbiorze danych osobowych Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu – w celu przekazania na żądanie właściwych służb sanitarnych (np. Głównego Inspektoratu Sanitarnego, ul. Targowa 65, 03–729 Warszawa) w zakresie niezbędnym do dochodzenia epidemiologicznego na wypadek mojego zakażenia lub wykrycia, że przebywałem/am w bezpośrednim kontakcie z osobą zakażoną, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zapobiegania, przeciwdziałania, zwalczania SARS-CoV-2 (COVID-19). Oświadczam, że zostałem poinformowany przez Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu (z siedzibą przy pl. Jana Pawła II nr 2, 50-043 Wrocław) jako Administratora danych, że:
-
posiadam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
-
podane dane będą przetwarzane m.in. na podstawie obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych i zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374);
-
dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych Akademii: adres – Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu pl. Jana Pawła II nr 2 (pok.022), 50-043 Wrocław, adres e-mail – iod@amkl.edu.pl;
-
dane osobowe będą przechowywane przez okres przez okres 14 dni od daty ostatniego pobytu na terenie Akademii;
-
podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do wejścia na teren Akademii i udziału w zajęciach;
-
mam prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
…………..…………
(podpis )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opinia Samorządu Studenckiego/Samorządu Doktorantów*:
Do : pozytywna/ negatywna/niewymagana*